Scania lanceert een nieuw, modulair dienstenportfolio dat het eenvoudiger maakt voor internationale klanten om oplossingen op maat te kopen, ongeacht waar ze actief zijn
Scania’s initiatief is een primeur in de sector en versterkt Scania’s positie als de meest klantgerichte OEM in de vrachtwagenindustrie voor zowel voertuigen als diensten
De implementatie begint in Europa.
“Deze lancering komt op een moment dat we opmerken dat onze klanten steeds verder groeien en in meerdere landen tegelijk zaken met ons doen”, zegt Mikael Blom, Productmanager bij Scania. “Voertuigen worden vaker over de grens gebruikt en wagenparken worden steeds groter. Met Services 360 wordt Scania de eerste OEM die wagenparkeigenaren een eenvoudige manier kan bieden om precies dezelfde oplossingen te vinden en te kopen in heel Europa.
Aanduidingen, inhoud en algemene voorwaarden van diensten zijn in de vervoersindustrie meestal een nationale aangelegenheid geweest. Scania verbetert nu de klantervaring
door modulaire, complete oplossingen te introduceren waarbij de klanten het inhoudsniveau bepalen in samenspraak met Scania. Hierdoor weten alle Scania-klanten vanaf dit moment precies wat ze kunnen verwachten – en dat geldt voor het hele dienstennetwerk.
“Vanaf nu kunnen eigenaren van Europese wagenparken erop vertrouwen dat ze overal op het continent volledig gebruik kunnen maken van en ondersteuning krijgen voor hun totale dienstenoplossing”, zegt Blom. “Services 360 biedt echte voordelen voor de klant, en het legt de basis waarmee hun klantervaringen naar een hoger niveau kunnen worden getild.”
Scania introduceert Services 360, een modulair dienstenportfolio. De implementatie begint in Europa, maar zal worden uitgebreid naar andere regio’s. Services 360 zal dienen als basis voor het aanbod van dienstenoplossingen op maat voor klanten, ongeacht hun locatie of activiteiten. De gestandaardiseerde, datagedreven diensten geven Scania de mogelijkheid om klanten alles te bieden van een verbeterde uptime tot gemoedsrust.
Scania’s dienstenportfolio bestaat uit vooraf gedefinieerde bouwstenen die overal in Europa hetzelfde zijn. Klanten kunnen alles kiezen, van basisonderhoud tot Scania’s unieke flexibele onderhoudsdiensten: onderhoud aangepast naar de omstandigheden, wat doorgaans leidt tot meer uptime en minder bezoeken aan een werkplaats. Of Scania ProCare, met geavanceerde vervanging van kritieke onderdelen en digitale diensten zoals wagenparkpositionering en voertuigprestaties die ervoor zorgen dat wagenparkeigenaren het maximale uit hun voertuigen kunnen halen. Scania introduceert nu ook Max24, een dienst – en een belofte – dat defecte vrachtwagens binnen 24 uur weer de weg op kunnen, ongeacht waar ze actief zijn in Europa.
“Preventieve vervanging wordt aangevuld met een nieuwe dienst genaamd Scania Guardian”, zegt Blom. “Klanten met een Scania Guardian-contract krijgen een bericht van ons voordat er iets kapot gaat of faalt, op basis van connectiviteit en, onze door gebruikers gegenereerde, gegevens en algoritmen. Het is de ultieme manier om vrachtwagens op de weg en productief te houden.”