Het Verenigd Koninkrijk - 8 Bekeuringen KAP in 72 uur (£ 300!)

Het Verenigd Koninkrijk - 8 Bekeuringen KAP in 72 uur (£ 300!)

7 januari 2021 om 13:16

Sinds de ontdekking van de nieuwe Covid variant is het een chaos in het Verenigd Koninkrijk.



Verschillende Europese landen hebben de grenzen gesloten voor inkomend vervoer vanuit Engeland. Alleen reizigers die een negatieve test kunnen overleggen (niet ouder dan 72 uur), mogen doorreizen. Om die reden zijn overal testcentra opgezet en moet testen voor iedereen mogelijk zijn. Een volledige lijst met testlocaties vindt u HIER.



Voertuigen met gevaarlijke goederen worden geweerd in de teststraten van Manston en Sevington. Controleer alstublieft of de vrachtwagenstopplaats waar een chauffeur langs wil komen voor een coronatest beperkingen heeft voor bepaalde gevaarlijke goederen. Bevestigde verboden ladingen op Manston en Sevington zijn: 

Explosieven

Polymeriserende stoffen

Besmettelijke stoffen

Radioactieve stoffen

Goederen die vanuit het oogpunt van terrorisme grote gevolgen (kunnen) hebben.



Naast de coronacrisis speelt Brexit een rol. Voor vervoer tussen Engeland en het vaste land van Europa zijn nu extra documenten nodig die de vracht begeleiden (bijvoorbeeld douane- en exportdocumenten). Vanaf 1 januari 2021 moeten chauffeurs van een HGV een toegangsvergunning voor Kent (KAP) hebben om langs de haven van Dover of de Eurotunnel de EU te betreden.



De vergunning helpt bij een vlot beheer van de verkeersstroom doordat deze aantoont dat chauffeurs de juiste documenten hebben voor EU-invoercontrole.



Meer informatie over de Kent Acces Permit is HIER te vinden in verschillende talen. De KAP kan daar ook direct online ingediend worden. Dit duurt ongeveer 5 minuten.



Vervoer met Eurovergunning blijft mogelijk.

Inmiddels is duidelijk geworden dat ook voor derdelandenvervoer geen CEMT-vergunning nodig is. Al het vervoer kan dus onder dekking van een Eurovergunning. Lees HIER het volledige bericht op de NIWO-site. (Bron: IRU, TLN)



Noorwegen

Mensen die Noorwegen binnenkomen, moeten hun naam, contactgegevens, quarantaineplaats en werkgever (indien van toepassing) registreren. Dit is inclusief beroepschauffeurs. Ook  chauffeurs die in het voertuig slapen moeten zich registreren. Het opgeven van de postcode van de plaats waar het voertuig staat is voldoende. Meer informatie vind je HIER. (Bron: IRU)



Denemarken

Sinds 1 januari 2021 is het verplicht voor buitenlandse bedrijven om cabotage-activiteiten en gecombineerd vervoer aan te melden in het Deense systeem (UTIK-register). De chauffeurs en voertuigen moeten daarin aangemeld worden en dit alles heeft te maken met de minimumloon wetgeving. Er is bevestigd dat er tot en met 31-3-2021 geen bekeuringen worden uitgeschreven, maar dat de controles informatief van aard zullen zijn. Onze vorige nieuwsbrief over Denemarken vindt u HIER.



Spanje

Vanaf 5 januari 2021 is het in de regio Aragón verplicht voor beroepschauffeurs om een overheidscertificaat bij zich te hebben wanneer men na 20.00 uur gebruik wil maken van restaurants en eetgelegenheden op snelwegen en industrieterreinen. Een kopie van het certificaat kan HIER worden gedownload (HIER met Engelse vertaling). Dit document moet geprint meegenomen worden door de chauffeur. (Bron: IRU, CETM)



Bron: Transport In Nood


Het Verenigd Koninkrijk - 8 Bekeuringen KAP in 72 uur (£ 300!)

Het Verenigd Koninkrijk - 8 Bekeuringen KAP in 72 uur (£ 300!)